By Birdie Kundeservice

Vi er her for at hjælpe dig – find svar på typisk stillede spørgsmål eller kontakt os

Spørgsmål og svar

Spørgsmål til køb, forsendelse og ombytning

Hvis du har behov for assistance til dit køb, er du velkommen til at kontakte os pr. telefon, hvor vi enten kan assisterer dig igennem vores online handels proces. Alternativt vil vi også meget gerne være dig behjælpelig med at foretage ordren manuelt for dig.

I tilfælde af, at du ønsker at aflægge en manuel bestilling, bedes du have et navn, varenummer eller en anden unik identifikation klar, således vi bedst muligt kan hjælpe dig. Hvis du ikke kan finde denne, så vil vi gerne være dig behjælpelig med dette.

Vedrørende betaling af telefon bestillinger:

Såfremt du aflægger en bestilling over telefon, vil du modtage et link til betaling på mail eller sms, hvor igennem, du kan indbetale til din ordre. Alternativt kan vi tilbyde MobilePay eller bank overførsel.

Vores kundeservice sidder klar på telefon +45 98 12 09 80, for at guide dig igennem din bestilling.

Leveringsmetoder:

Alle ordre fra By Birdie bliver enten sendt med Post Nord, FedEx eller UPS.

Leveringstid:

Som regel kan vi levere indenfor 1-3 hverdage. Vi har dag til dag levering, fra mandag til lørdag. *Gælder kun levering til udleveringssteder.

Vores leveringstider variere i forhold til, om det valgte produkt er på lager eller om de skal produceres.

Levering udenfor Danmark:

Varer, som er på lager leveres typisk inden for 3-4 hverdage indenfor Europa og 8-10 dage udenfor EU.

Hvis varen ikke er på lager:

Hvis varen derimod ikke er på lager, kan produktionen af varen tage op til 30 dage, hvorefter denne kan afsendes.

Du vil blive kontaktet af vores kundeservice med en leveringshorisont indenfor 48 timer af dit køb i hverdagen, hvis en ønsket vare ikke er tilgængelig.

Del levering:

Vores ordre afsendes, når alle varer i ordren er klar til afsendelse – ønsker du del levering af ordren, er dette muligt på anfordring.

 

I tilfælde af, at du har problemer i forbindelse med dit betalingen af dit køb, så er det en god idé at tjekke op på følgende.

Akkumuleret beløbsgrænse månedligt:
Er dit kreditkort begrænset til at handle for x antal kroner om måneden, og vil dette køb overskride grænsen for månedlige akkumuleret køb?
For at løse problemet, kontakt din kortudsteder/bank.

Daglig beløbsgrænse:
Ofte vil diverse kredit/hævekort være begrænset til at kunne købe for 5.000-10.000 kroner akkumuleret på en dag. Er beløbet, som du er ved at købe for, over dette beløb, skal du have en godkendelse ved banken. Er det udenfor bankens åbningstider, kan du kontakte NETS.

Problemer med vores betalingsløsning eller hjemmeside:
Som en online butik, er vi ofte underlagt en række af underleverandører, som levere betalingsløsninger til os. Dette er både for din og for vores sikkerhed. De verificere at din konto har de nødvendige midler for at handle, samtidigt med, at de sørger for, at vi fører en legitim forretning. Derfor er denne tredje part nødvendig. 

Men i og med, at vi er afhængige af tredje parts platforme, kræver det, at vores og deres platforme kan snakke sammen og her kan der ske udfordringer. Udfordringerne opstår typisk som et resultat af opdateringer, af den ene platform, hvilket den anden part ikke er klar til at håndtere. Derfor er vi nødt til at være fleksible og opdateret hele tiden. Men en sjælden gang imellem, der sker det altså, at vi ikke er i stand til at modtage betaling, før vores eller deres platform er opdateret. I disse tilfælde, kan der gå op til 8 timer, før vi igen er klar til at modtage betalinger.

Løsning på problem med vores betalingsløsning eller hjemmeside:
I tilfælde af ovenstående, kan vi tilbyde dig, at du kan betale via MobilePay eller bank overførsel. På denne måde, vil du stadig kunne handle ubesværet. Kontakt os på mail eller telefon for at aflægge en bestilling på denne måde.

Vi kan kontaktes via kundeservice på e-mail: [email protected] eller telefon: +45 98 12 09 80

Sådan annullere du din ordre:

Ønsker du at annullere din ordre, kan dette gøres kvit og frit. Kontakt os pr. telefon eller mail, og da vil vi være dig behjælpelig.

Sådan ænder du i din ordre:

Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at ændre i din ordre. Derfor beder vi dig annullere din ordre, og lægge en ny bestilling.


Vores kundeservice kan kontaktes på på e-mail: [email protected] eller telefon: +45 98 12 09 80

Når du handler hos By Birdie, er du naturligvis underlagt køberbeskyttelse. Du har derfor 14 dages returret.

Hvis du ønsker at foretage en ombytning af en vare eller benytte dig af fortrydelsesretten bedes du kontakte os direkte pr. e-mail eller ved telefonisk henvendelse.

OBS det er ikke muligt at fortryde dit køb ved special produktioner.

Vi kan kontaktes via e-mail på [email protected] eller på telefon: +45 98 12 09 80

Spørgsmål til vores produkter

Alle ordre pakkes i en diskret papkasse. Kassen kan ikke gå i almindelige postkasser, derfor skal du være hjemme til at modtage pakken eller have modtager flex tilknyttet din adresse.

Inde i papkassen finder du en følgeseddel, en returlabel, og en gaveæske passende til smykket.

Hersker der tvivl om, hvilken størrelse du bruger? Så kan du finde hjælp i vores størrelsesguide

Vi benytter kun ægte ædelmetaller- og sten.

Vi er også underlagt kontrol af Force Technology – Ædelmetalkontrol Danmark, som har krav til metallernes holdigheds stempler og certificeringer i forhold til vores materialer.

Derfor er alle vores produkter også stemplet med By Birdies unikke stempel, hvorfor vi står inde for ægtheden af materialet.

Da vi har vores egen guldsmede produktion, er det muligt at få special producerede varer.

Leveringstiderne på special produktioner er alt mellem 2 uger – 8 uger uger alt efter vores produktions kapacitet, hvor hurtig designprocessen foregår mm.

Til specielle produktioner, forekommer der selvklart specielle ønsker, og derfor kræver produktionen ofte en samtale.

Det er en god idé, at have nogle indledende tanker om dit smykke, inden du går i gang med processen. Desto mere nøjagtig du er i at beskrive dine ønsker, desto bedre bliver resultatet. Det kan være en god idé at overveje, dimensioner på designet mm.

Har du fundet et af vores produkter, som du ønsker at modificere?

Det kan være, at du har fundet en af vores produkter, som du ønsker at modificere – det kan være med en anden sten, det kan være at det skal være et andet metal. Den skal være større eller mindre? Find produktet, oplys os EAN eller SKU(Varenummer), på produktet og beskriv dine ønsker på en mail eller ring til os.

Special produktion af smykker med dine egne sten

Har du et ønske om, at vi skal anvende dine egne sten til produktionen, skal du være opmærksom på, at der vil være en forlænget leveringstid på produktionen.

Herudover kan det være nødvendigt at slibe dine sten, hvis dette er tilfældet, lader vi dig det vide før vi går i gang med arbejdet

Forventet leveringstid på produktioner med egne sten, er typisk op mod 6-7 måneder.

Ring til vores kundeservice på telefon: +45 98 12 09 80, eller send en besked til vores kundeservice på [email protected] for at høre nærmere om processen.

By Birdie’s smykker leveres med 24 måneders garanti.

Denne garanti dækker produktionen og varens kvalitet.
Dog gælder garantien ikke for almindelige brugsspor eller forkert brug af produktet. For at få dækket dit smykke under garanti, kræver det følgende:
Ordrenummer, leveringsdato og kontakt information (i tilfælde af at vi skulle få brug for at kontakte dig telefonisk)

En beskrivelse af problemet med den eller de modtagne varer.

Disse oplysninger sendes til vores mail [email protected]. Når vi har modtaget alle nødvendige informationer kontakter vi dig, med et videre forløb i sagen.

For at vi kan reparere dit smykke, så er du nødsaget til at indsende dit smykke til By Birdie.

Her vil vi lave en vurdering af skaden og efterfølgende reparere denne.

Omkostninger i forbindelse med forsendelse og reparation kan forekomme. I tilfælde af, at vi har lavet en produktionsfejl eller en kvalitetsfejl, bliver dit smykke dækket af garantien

Du kan trygt købe produkter igennem vores webshop og prøve dem derhjemme i trygge omgivelser. Det er nemlig en del af vores service.

Hvis smykket ikke lever op til dine forventninger, kan du da anvende vedlagte returlabel.

Alternativt kan du gå til en af vores forhandlere, som du kan finde via vores Store Locator

[email protected]

ByBirdie.dk
Slotsgade 35A, 9000 Aalborg (Denmark)

CVR (VAT): DK-27714153